Newscred listar fyra punkter för en effektivare strategi för mätning av content.
1. Mätning ska vara grunden i din content-strategi.
2. All mätstrategier ska fokusera på de utgående affärsmålen. De skiljer sig för olika varumärken, men måste vara definierade från start.
3. Håll koll på mätvärden och data. Om verktygen som du använder inte kan hantera dessa, skaffa dig något annat.
4. Var realistisk om ditt varumärkes förmåga och dina verktyg. Du kommer inte att spara 100 miljoner kronor, som Unilever, om du jobbar på ett företag med 300 anställda, men fundera på vilka vettiga mål du kan uppfylla med hjälp av content marketing.
LÄS HELA ARTIKELN HÄR

Rolf van den Brink
DO JOBB
Sveriges åkerinäring är en av landets största och mest betydelsefulla näringar, en motor för hela näringslivet som säkerställer att varor och tjänster når fram varje...
AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...
Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...