Facebook vill få nyhetssajter att lägga upp sitt innehåll direkt i det sociala mediet, skriver New York Times.
Just nu för Facebook samtal med minst sex medieföretag som New York Times, Buzzfeed, National Geographic, och Huffington Post.
Tanken är att få mediebolagen att istället för att länka ut till sina egna sajter, publicera innehållet direkt på Facebook. Anledningen är att sajterna tar i genomsnitt åtta sekunder att ladda, något Facebook anses är för lång tid.
Detta kan vara ett stort steg för nyhetsmedier som är vana vid att hålla läsarna inom det egna ekosystemet, men enligt New York Times försöker Facebook dämpa oron bland annat genom att försöka hitta nya intäktsmöjligheter för företagen.
LÄS HELA ARTIKELN HÄR
Bild: Nbc News

Rolf van den Brink
DO JOBB
AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...
Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...