Facebook ligger i för att få igång annonsörerna. Nästa metod är en chatt där annonsörerna kan få råd.

Företag kommer att få möjlighet att chatta med en professionell annonsspecialist från Facebook i chatten. Det rör sig om en supporttjänst för all företag som är annonsörer hos Facebook. I chatten ska det bland annat gå att dela skärm. Facebook kommer även att testa telefonsupport för företag.

Facebook meddelar också att företaget har uppnått 40 miljoner aktiva företagssidor.

DO JOBB

Näringspolitisk utredare till Sveriges Åkeriföretag

Sveriges åkerinäring är en av landets största och mest betydelsefulla näringar, en motor för hela näringslivet som säkerställer att varor och tjänster når fram varje...

IR-ansvarig till Academedia

AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...

Skribent och hållbarhetsrådgivare till Solberg

Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...