Sociala medier-jätten Facbook vill öka transparensen kring hur den rankar innehåll under sektionen News Feed.
Facebook har gått ut med övergripande principer och riktlinjer för publicister för sektionen News Feed för att visa hur Facebook rankar innehållet.
HÄR ÄR PRINCIPERNA OCH DE UNDERLIGGANDE RIKTLINJERNA
Princip 1: Användare på Facebook värdesätter innehåll som är meningsfullt och informativt.
* Se till att du förstår målgruppen du vill nå
* Skapa content som din målgrupp tycker är intressant och meningsfullt
* Optimera din mobila webb-upplevelse
* Publicera frekvent, med tajming, skapa trovärdighet, relevans och tillit
Princip 2: Användare på Facebook värdesätter äkta och sanningsenligt innehåll
* Publicera inte clickbait
* Publicera inte låg-kvalitativt inehåll
* Publicera inte missledande innehåll
* Lura inte användarna med ditt innehåll
* Skydda ditt innehåll och publicera inte innehåll du inte har rättigheter till
Princip 3: Användare på Facebook värdesätter standarder för tryggt och respektfullt beteende
* Publicera inte innehåll som innehåller olämpligt naket eller sexuellt inenhåll
* Publicera inte innehåll som uppmuntrar till våld eller kriminalitet
* Publicera inte innehåll som uppmuntrar till mobbning eller trakasserier
* Publicera inte innehåll som inkluderar hets mot folkgrupp
* Publicera inte innehåll på våld eller liknande känsliga bilder
* Uppmuntra inte till självskadebeteende
* För journalister – håll era konton säkra

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...