Endast 29 procent av marknadscheferna i Nordamerika har budget till visuellt innehåll, som bild, video, illustrationer och infografik.
Dock anser 65 procent att denna typ av innehåll är central för att kommunicera varumärkets story. Det visar undersökningen "From Creativity to Content," som besvarades av 177 marknadsförare, varav 52 procent jobbade på b2b-företag, 18 procent på konsumentföretag och 30 på företag som jobbar med bådadera.
24 procent angav att de spenderar mindre än 5 procent av sin marknadsförngsbudget på visuellt innehåll.
39 procent av marknadsförarna angav att de skulle öka investeringarna I visuellt innehåll.
TANKA NER RAPPORTEN HÄR

Rolf van den Brink
DO JOBB
Sveriges åkerinäring är en av landets största och mest betydelsefulla näringar, en motor för hela näringslivet som säkerställer att varor och tjänster når fram varje...
AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...
Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...