Det amerikanska sportmediehuset ESPN gör en kortare version av Sportscenter på sociala medier-kanalen.

Det senaste året har sett Twitter försöka sig på sportsegmentet för att lösa bristen på tillväxt bland användarna. Nu har Snapchat fått sitt första dagliga sportformat genom ESPN. Detta rapporterar Techruch.

Det är ESPNs tv-långkörare Sportscenter, ett dagligt sportformat som görs om till en kortare och digital version till Snapchat.

Snapchat genomför en ny strategi där plattformen ska locka nya målgrupper, bortom millennials med hjälp av sport-tv. Samtidigt får ESPN en ny digital plattform att fånga den yngre målgruppen till sina format.

TechCrunch skriver att parterna Snap (Snapchats moderbolag) och ESPN kommer att dela på intäkterna som genereras genom formatet.

DU KAN LÄSA ARTIKELN HÄR

DO JOBB

Almega Tjänsteföretagen söker förbundsdirektör

Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...

Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media

om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...