Disney lanserar streamingtjänsten DisneyLife i Storbritannien och tar därmed upp kampen om tittarna med Netflix och Amazon Prime, skriver The Guardian.

Användarna ska få tillgång till tusentals avsnitt av program från Disney Channel, samt hundratals musikalbum, böcker och filmer, inklusive Pixars filmkatalog, som omfattar bland andra filmerna Toy Story och Frozen.
Streamingtjänsten kommer att kosta runt 115 kronor per månad och ska finnas som app för Android och IOS. Den släpps till en början i Storbritannien i november, med planen att i framtiden även lansera på andra europeiska marknader.

DO JOBB

Skribent och hållbarhetsrådgivare till Solberg

Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...

Webbkommunikatör till Sveriges Ingenjörer

Sveriges Ingenjörer, landets ledande fackförbund för ingenjörer, söker nu en webbkommunikatör som ska ansvara för lösningar runt medlemmarnas engagemang genom värdeskapande tjänster och tillhörande kommunikativa...