Mediebolaget stärker med tre rekryteringar för att bland annat öka tillväxten i b2c-affären.

Stampen Media plockar in Louise Jacobson till tjänsten som digital growth manager där hon blir ansvarig för digital bearbetning, automatisering och tillväxt i b2c-affären. Louise kommer närmast från Röhnisch och tillträder på Stampen Media i mars.

– Louises tjänst är skapad för att kunna driva nya prenumeranter via digitala kanaler/digital marknadsföring. Detta innefattar både sociala mediekanaler såväl som våra egna digitala kanaler, nyhetsbrev, utskick med mera, berättar Anna Wiking, presskontakt på Stampen.

Erik Hällås rekryteras till tjänsten som produktchef för digitala prenumerationer. Han har tidigare arbetat på Schibsted inom digital produktutveckling och påbörjade sin nya tjänst 1 januari.

– Erik intar rollen som Produktchef för digitala prenumerationer på Stampen Media när företaget ställer om affärsmodellen mot ett starkare fokus på läsarintäkter. Han kommer att arbeta med att förbättra våra produkter och erbjudande.

Jenny Söderqvist plockas in som administrativ försäljningschef på Göteborgs-Posten. Jenny rekryteras från Bauer Media.

– Jenny kommer ingå i GPs säljledning och kommer att leda och utforma GPs prisstrategier och ansvara för införandet av tidningens nya crm-system.

Samtliga tre tjänster är nyinrättade.

DO JOBB

Almega Tjänsteföretagen söker förbundsdirektör

Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...

Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media

om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...