Content-byråernas branschförening Swedish Content Agencies, ska utbilda medlemmarna i de nya regler för pitcher som införs nu.

Reglerna har nyligen antagits. De bygger på de tidigare rekommendationsdokumentet, men har förenklat och delar som inte hörde till själva pitchen (upphandlingen) har tagits bort.

– Det förra dokumentet var mycket en blandning mellan pitch-rekommendationer och stycken om själva samarbetet. Det nya dokumentet är mer renodlat på själva pitchen, säger Elisabeth Thörnsten, vd för Swedish Content Agencies.

På gårdagens styrelsemöte i föreningen beslutades att hålla seminarier för medlemmarna så att så många som möjligt lär rekommendationerna i början av 2015.

– Vi hoppas att alla medlemmar ska läsa rekommendationerna och följa dem vid upphandlingar. Jag hopas också att uppdragsgivarna ska titta på dem när de upphandlar byrå.

Läs rekommendationerna här

DO JOBB

IR-ansvarig till Academedia

AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...

Skribent och hållbarhetsrådgivare till Solberg

Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...