EXTERNT. Fintech-bolaget Clinc expanderar bortom banksektorn och bygger ett AI-system som ska kunna analysera naturligt språk och ta beställningar i snabbmatsrestaurangers drive-through.
Det amerikanska fintech-bolaget Clinc har bankkunder i USA som Barclays och SP& Global där Clinc byggt ett AI-system som kan tyda naturligt språk och som används för kunder som vill hantera sina bankkonton med naturligt språk.
Nu har bolaget utökat med en ny affärsvertikal och bygger ett liknande AI-system som snabbtsrestauranger där kunder ska kunna göra verbala beställningar genom att prata med ett AI-system och således ersätta den mänskliga rollen som i dag behövs i kassan. Detta enligt Techcrunch.

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...