EXTERNT. Det skotska ölvarumärket Brewdog meddelar att det planerar lansera en streamingplattform med originalcontent på temat öl och mat.

The Drum rapporterar att The Drum planerar lansera streamingtjänsten för att bryta in på den amerikanska marknaden.

Streamingtjänsten ska gå under namnet The BrewDog Network och fungera som en prenumerationstjänst för en månatlig kostnad om 45 kronor. Innehållet ska bestå av matprogram, tävlingsprogram och dokumentärer.

MER HÄR

Alex Mörén

Biträdande redaktör och reporter

alex@dagensopinion.se

DO JOBB

Almega Tjänsteföretagen söker förbundsdirektör

Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...

Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media

om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...