Den interaktiva mässan SXSW I Austin domineras av bärbart, läs även wearables, artificiell intelligens, sakernas internet, läs även internet of things, content, framtidstech, hälsa och alternative valutor. Det berättar Contagious, läs mer här.
Mediaposts redaktör Steve Smith påminner o matt dessa heta saker ofta är irrellevanta för vanliga amerikaner. Han hänvisar till en undersökning som visar att endast 19 procent känner till internet of things, big data känner 16 procent till. %3 vet visserligen vad wearables är, men endast 7 procent känner till något sätt som denna teknik förbättrar livet.
LÄS HELA ARTIKELN HÄR

Rolf van den Brink
DO JOBB
Sveriges åkerinäring är en av landets största och mest betydelsefulla näringar, en motor för hela näringslivet som säkerställer att varor och tjänster når fram varje...
AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...
Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...