Nyhetsbyrån Associated Press, AP, lanserar en särskild avdelning för innehållsproduktion, skriver Kampanje.

Tjänsten AP Content Services ska hjälpa annonsörer att producera marknadsföringsinnehåll.
– Allt fler företag letar efter samarbetspartners som kan utveckla kreativa och engagerande berättelser som knyta dem till kärnmålgruppen på olika plattformar och marknader, säger Joy Jons, ansvarig för produktutveckling på AP, i ett pressmeddelande som Kampanje citerar.

– Som världens största innehållsleverantör har AP expertisen och nätverket att skapa förstklassigt innehåll där det behövs.

Förutom webb-, foto- och videokampanjer ska kunderna även få hjälp med att sätta mätbara mål för kampanjen.

Däremot kommer inga journalister som jobbar med redaktionellt innehåll att jobba med content marketing.

DO JOBB

Näringspolitisk utredare till Sveriges Åkeriföretag

Sveriges åkerinäring är en av landets största och mest betydelsefulla näringar, en motor för hela näringslivet som säkerställer att varor och tjänster når fram varje...

IR-ansvarig till Academedia

AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...

Skribent och hållbarhetsrådgivare till Solberg

Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...