Snapchat lanserar Promoted Stories, en funktion och plattform för annonsörer att berätta ”djupare storys”, rapporterar The Drum.
Till skillnad från äldre sociala medier-plattformar har Snapchat tidigare inte varit en självklar kanal för marknadsförare och annonsörer till att publicera innehåll. Detta kan nu vara på väg att ändras med Snapchats nya innehållsformat.
Promoted Stories efterliknar på många sätt Instagram Stories och kan användas av företag och organisationer för att dela sitt innehåll via Snapchat.
Asos är bland de första företagen att använda sig av formatet och använde plattformen i helgen för att annonsera Black Friday-erbjudanden i Storbritannien och Frankrike.
HBO var ytterligare en aktör som gick live med formatet och använde plattformen för att länka till gratisavsnitt av tv-serierna Game of Thrones, Insecure och Westworld.
Innehåll publicerat under Promoted Stories får en automatisk paid-for-rubrik (sponsrat innehåll).

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...