Adobe utvecklar sin produktserie Marketing Cloud med nya tjänster och ytterligare en partner.

Marketing Cloud har fått två ytterligare delar. Med Audience manager ska det gå att segmentera målgrupper, bland annat med hjälp av tredjepartsdata. Med tjänsten Primetime, lyfter Adobe in en multiskärm-plattform i Marketing Cloud vilken ska göra det möjligt för marknadsförarna att distribuera rörlig bild. Priserna för de nya tjänsterna sätts efter hur stor kunden är och efter ur många tjänster i Marketing Cloud som används.

Adobe stärker sig även på partnersidan. Tidigare har Adobe samarbetat med byråer som Accenture och SapientNitro. Nu inleder Adobe ett samarbete med IBM webbyrå IBM Interactive Experience. Samarbetet ska dock inte ses som att Adobe ger sin in och konkurrerar om webbutvecklingsuppdragen.

– Partnerskapen är till för att våra kunder ska kunna få hjälp med strategier och implementering av Marketing Cloud, säger Malin Bodolla, marknadschef för digital marknadsföring på Adobe i Norden.

Adobe lanserar även en tjänst för kundengagemang som bygger på Accenture lösning.

 

 

DO JOBB

Näringspolitisk utredare till Sveriges Åkeriföretag

Sveriges åkerinäring är en av landets största och mest betydelsefulla näringar, en motor för hela näringslivet som säkerställer att varor och tjänster når fram varje...

IR-ansvarig till Academedia

AcadeMedia är det största oberoende utbildningsföretaget i norra Europa med verksamheter i Sverige, Norge, Tyskland, Nederländerna, Storbritannien, Polen och Finland. Bolagets storlek skapar trygghet och ger...

Skribent och hållbarhetsrådgivare till Solberg

Är du en skicklig skribent med djup kunskap inom hållbarhetsrapportering och redovisningstekniska detaljer? Brinner du dessutom för kommunikation så kan det här vara rollen för...