It-tjänsteföretaget förvärvar Magento Commerce, ett mjukvaruföretag som erbjuder en open source-e-handelsplattform, skriver Adobe i ett pressmeddelande.
Adobe meddelar att Magentos molnplattform Commerce Cloud ska integreras i Adobe Experience Cloud, en molnplattform för b2b- och b2c-kunder på den globala marknaden.
Förvärvssumman uppgår till 14,6 miljarder kronor, enligt Adobe.
Magento har e-handelskunder som Canon, Helly Hansen, Paul Smith, Rosetta Stone. Adobe och Magento delar kunder som Coca-Cola, Warner Music Group, Nstle och Cathay Pacific.
Med förvärvet vill Adobe bredda sitt erbjudande bortom content, marknadsföring, annonsering, analytics med e-handel.

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...