Efter fjolårets förvärv är det fullt fokus på konsolidering av de nya verksamheter som gäller för Accenture Interactive i Norden.
I oktober köpte Accenture Interactive den kreativa tjänste-byrån The World Loves med 15 anställda och i november förvärvades crm-byrån Kaplan med 76 anställda. Tanken är att byråerna ska smälta samman till en och samma byrå med uppåt 300 medarbetare, enligt Beaconomists uppskattning.
– Man kan lugnt säga att vi efter höstens förvärv har fullt upp med att komma i ordning som en byrå, samtidigt som vi har ett gäng bra kunders som vi fortsätter att jobba med, berättar Mattias Boman, managing director för Accenture Interactive i Norden.
Han tycks nöjd med det nya utgångsläget.
– Det är mycket roligt jag är väldigt nöjd med responsen vi får för vår nya integrerade byrå. So far so good, men det återstår mycket hårt arbete.
Hinner ni också med att titta på ytterligare förvärv?
– Faktum är att jag i Sverige känner mig väldigt nöjd med vår förmåga och med de personer vi har. Vi tittat inte omedelbart på nya förvärv på samma sätt, nu fokuserar vi på att använda oss av det vi har byggt och köpt i Sverige. Men det är klart att vi ser oss om runtom i Norden.
Hur känns efterfrågan på marknaden?
– Den är generellt bra, men jag kan se lite längre ledtider till beslut jämfört med ett par år sedan. Möjligtvis finns en liten osäkerhet om vart konjunkturen är på väg. Det har inte slutat att komma in intressanta uppdrag, det är bara det att det tar längre tid till beslut.
Är det något särskilt som sticker ut i efterfrågan?
– Egentligen finns efterfrågan över hela linjen av resurser vi har, från marknadsföring och datadriven marknadsföring till marknadsföringsteknik.


Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.