Content Marketing Institute listar åtta digitala content marketing-verktyg. Här är listan.
SEMRUSH
Ett verktyg som kan användas till att analysera konkurrenternas resultat och trafik på Google.
BUZZSUMO
Ett verktyg som ger insikter kring vilken typ av content som genererar delningar på sociala medier.
EASIL
Ett bildverktyg som hjälper de mer ovana sociala medier-ansvariga med bilddesign och hantering.
MINTENT
En digital redaktionell kalender som hjälper dig hålla reda på och organisera dina contentinsatser.
AGORAPULSE
Ett sociala medier-verktyg hjälper dig planera, schemalägga och distribuera content på sociala medier-kanaler som identifieras som mest relevanta för företaget och för den typ av content som publiceras.
BRAND24
Ett contengenererande verktyg i det att det kan användas för att identifiera nyckelord och typer av content som används flitigt på sociala medier som sedan kan dras inspiration från.
OUTREACHPLUS
Ett mejlverktyg för att pusha ut ditt content till rätt personer i antingen målgruppen eller medier som sedan kan användas för att skapa ytterligare genomslag och spridning.
ZAPIER
Ett automatiseringsverktyg som kopplar samman en mängd webbappar som bidrar till att skapa automatiserade flöden över olika plattformar.

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...