Contentbyrån som vinner SGAs pitch har landat ett av sina största uppdrag hittills.

Efter en upphandling av reklam- och kommunikationstjänster för destinationen Tolv Stockholm med 13 inblandade byråer väljer SGA Fastigheter contentbyrån Glory Days.

Uppdraget inleds 1 januari 2018 och gäller löpande kommunikationstjänster, med särskild tyngd på innehåll i egna kanaler. Avtalet sträcker sig två år med möjlighet till förlängning ytterligare två år.

– SGA Fastigheter blir i och med detta en av våra största kunder och därmed en viktig pusselbit i vårt fortsatta arbete. Glory Days är inne i en stark tillväxtfas och vi har satt en aggressiv plan för 2018 för att knipa ytterligare marknadsandelar och då måste vi landa uppdrag i denna storlek, säger Oscar Johansson, vd på Glory Days, och lägger till:

– Extra roligt är uppdraget med tanke på att det dels kombinerar vår kunskap inom strategiskt arbete och kvalitativ contentproduktion, men också att det kombinerar våra erfarenheter inom olika branscher som destinationsmarknadsföring, mat/dryck och retail/ handel.

Upphandlingen genomfördes i två steg: inlämning av referensuppdrag och besvarande av upphandlingsunderlag. Underlaget betygsattes och de byråer med högst poäng gick vidare till en andra omgång bestående av en muntlig presentation där även samarbetsförmågan utvärderades.

SGA Fastigheter efterfrågade en kreativ byrå med hög digital kompetens och en byrå som kan skapa överraska och relevant innehåll.

Vilka krav ställdes?
– Det var krav på erfarenhet av liknande branscher samt ett antal krav på konsulternas kompetens. Referensuppdragen betygsattes enligt tre parametrar, strategisk höjd, kreativ förmåga samt målgruppsanpassning. Pris vägdes också in.

”Vi har för Tolv Stockholm sökt en byrå med erfarenhet av kunder inom underhållning och mat. Vi fick ansökningar från 13 stycken fantastiska byråer från vilka Glory Days stack ut på alla punkter”, kommenterar Peter Scherr, tillförordnad marknadsansvarig på SGA Fastigheter, i ett meddelande.

Glory Days omsatte 10 miljoner kronor under 2016 (brutet i december), en ökning från 7 miljoner 2015 och personalstyrkan har ökat från sju anställda till tio under samma period.

DO JOBB

Almega Tjänsteföretagen söker förbundsdirektör

Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...

Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media

om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...