Intresseorganisationen WWF i Sverige fyller 50 år och kör idag i gång en kampanj med start i TV4.

Kampanjen bygger på temat ’Är du med’, och har som mål att få målgruppen att anta 50 förändringar för den biologiska mångfalden och klimatet. Tanken är att få svenskarna att ”påbörja sin egen hållbarhetsresa”.

Under resans gång ska WWF mäta deltagandet och ta fram olika topplistor.

Kampanjen är framtagen tillsammans med byrån Håkanson United. Under våren kommer WWF ge sig ut på en digital turné och ta Är du med-kampanjen ut i landet och nära folket.

–  Det är en ära att få jobba med WWF i den här satsningen. Klimat- och miljöfrågor har aldrig varit viktigare och genomsyrar idag så gott som alla delar av samhället. Det engagemanget har vi velat fånga upp och kanalisera till en positiv kraft i Är du med, säger Petter Håkanson, vd på Håkanson United.

Kampanjen består av en kampanjsajt, introfilm som ska gå på TV4, samt annonser för sociala medier.
WWF tänker använda två hashtaggar för kampanjen: #ärdumed eller #WWFSverige50.

WWF använder flera byråer till kampanjen:

Håkanson United – huvudbyrå
Giants & Toys – produktionsbolag, film
Scandinavian Content group – tv-produktion
Triggerfish  – webbyrå
Brandline & Heep Agency  – kreativ och strategibyrå