WPP ökar intäkterna med 4,6 procent
Byrånätverket, där företag som TNS Sifo, Burson-Marsteller, Hill + Knowlton och Cohne & Wolf samt reklambyrån Ingo och mediebyråerna inom Group M ingår, ökade sin samlade byråintäkt med 4,6 procent till 146 miljarder kronor. Med konstant valuta skulle ökningen ligga på 11 procent.
Byrånätverket, där företag som TNS Sifo, Burson-Marsteller, Hill + Knowlton och Cohne & Wolf samt reklambyrån Ingo och mediebyråerna inom Group M ingår, ökade sin samlade byråintäkt med 4,6 procent till 146 miljarder kronor. Med konstant valuta skulle ökningen ligga på 11 procent.
Rörelseresultatet (EBITA) ökade med 0,7 procent till 24 miljarder kronor. Det ger en rörelsemarginal på 16,7 procent, upp 0,2 procentenheter jämfört med 2013.
Tillväxten var stark i Nordamerika, Storbritannien, Stillahavsregionen i Asien, Latinamerika, Afrika, Mellanöstern, centrala och östra Europa. Särskilt stark var tillväxten inom annonsering och medieköp, varumärke och grafisk identitet, hälsa och vad WPP kallar "specialkommunikation", i vilket ingår direktreklam, samt digital och interaktiv kommunikation.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.