WPP går in som delägare i Flownetwork
I Sverige driver den internationella koncernen WPP byråer som Burson-Marsteller och Hill+Knowlton.
– Vi har haft en ganska lång diskussion som pågått sedan i somras om inte WPP skulle vara med i vårt lilla äventyr och nu är det klart
I Sverige driver den internationella koncernen WPP byråer som Burson-Marsteller och Hill+Knowlton.
– Vi har haft en ganska lång diskussion som pågått sedan i somras om inte WPP skulle vara med i vårt lilla äventyr och nu är det klart. Det är otroligt spännande att få med en sådan stor spelare, säger Flownetworks ordförande Michael Werner.
WPPs investering innebär att Flownetwork, som förser landets lokaltidningar med teknik och innehåll för rörlig bild, nu ”kan öka takten med att säkra ett starkt programinnehåll för sitt tidningsnätverk”.
– Det här inebär att vi tillsammans kan göra mycket intressanta investeringar i innehåll. Vi har redan börjat resan med bland annat dramaserien "Gåsmamman", som vi gör tillsammans med SBS. Med WPP kan vi göra det här ännu mer internationellt, säger Michael Werner.
Hur stor andel som WPP köpt vill han inte kommentera.
I samband med affären går Jonas Hemmingsen, vd för WPPs mediebyrånätverk GroupM Nordic, in i Flownetworks styrelse.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.