– Vi har gjort en upphandling. Westander passade oss bäst, både för att de är fokuserade på öppenhet och för att de har ett väldigt stort engagemang. Dessutom var det upplägg som byrån presenterade väldigt bra och genomförbart. Det var relevant och vi känner oss trygga med Westander, säger Petra Holgersson pr-ansvarig på Håll Sverige Rent.
Vilka andra byråer stod det mellan?
– Måste jag säga det? Det känns inte så schysst.
– Vi har gjort en upphandling. Westander passade oss bäst, både för att de är fokuserade på öppenhet och för att de har ett väldigt stort engagemang. Dessutom var det upplägg som byrån presenterade väldigt bra och genomförbart. Det var relevant och vi känner oss trygga med Westander, säger Petra Holgersson pr-ansvarig på Håll Sverige Rent.
Vilka andra byråer stod det mellan?
– Måste jag säga det? Det känns inte så schysst.
Vad hade ni för byrå innan?
– Vi har inte haft någon stadig byrå innan. Det här är första gången under den tiden jag varit här som vi inleder ett mer långsiktigt samarbete med en pr-byrå.
Vad blir det första steget i det nya samarbetet?
– Vi ska börja med analysera och se vilka åtgärder som är bäst att göra. Vi gör väldigt mycket olika saker för att minska nedskräpningen och det vill vi få stöd att kommunicera. Just nu håller vi till exempel på med en stor kampanj som kallas för Skräpdagarna. Det är 800 000 personer som medverkar, totalt 267 kommuner är anslutna. Det är en av de sakerna som vi vill berätta om. Sedan gör vi massor av andra saker, vi jobbar till exempel med projekt mot marin nedskräpning och skrot på landsbygden.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Dela
“
Westander ska hålla Sverige rent”? Berätta för ditt nätverk.
Sveriges Annonsörer har via jury sållat fram 73 nominerade bidrag i utmärkelsen för effektiv reklam, 100-wattaren. Fem pr-byråer tar en match med reklambyråerna som vanligtvis dominerar tävlingen.