– Vi har gjort en upphandling. Westander passade oss bäst, både för att de är fokuserade på öppenhet och för att de har ett väldigt stort engagemang. Dessutom var det upplägg som byrån presenterade väldigt bra och genomförbart. Det var relevant och vi känner oss trygga med Westander, säger Petra Holgersson pr-ansvarig på Håll Sverige Rent.
Vilka andra byråer stod det mellan?
– Måste jag säga det? Det känns inte så schysst.
Vad hade ni för byrå innan?
– Vi har inte haft någon stadig byrå innan. Det här är första gången under den tiden jag varit här som vi inleder ett mer långsiktigt samarbete med en pr-byrå.
Vad blir det första steget i det nya samarbetet?
– Vi ska börja med analysera och se vilka åtgärder som är bäst att göra. Vi gör väldigt mycket olika saker för att minska nedskräpningen och det vill vi få stöd att kommunicera. Just nu håller vi till exempel på med en stor kampanj som kallas för Skräpdagarna. Det är 800 000 personer som medverkar, totalt 267 kommuner är anslutna. Det är en av de sakerna som vi vill berätta om. Sedan gör vi massor av andra saker, vi jobbar till exempel med projekt mot marin nedskräpning och skrot på landsbygden.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...