
Volvos förra varumärkesdirektör värvas till Telia, som också bereder plats för en tv-chef i styrelsen.
Det är Per Carleö som kliver in den 1 januari som varumärkeschef för Telia. Han tar även plats i styrelsen för bolaget. Där återfinns även chefen för nyförvärvade TV4, Casten Almqvist.
Per Carleös uppgift blir att ”förändra synen på varumärket och hur Telias portfölj av varumärken används i bolagets kommunikation”, enligt information från Telia. Per Carleö ska också ”etablera Telia som en digital operatör med ett tydligt syfte, erkänd för att leverera ett förstklassigt kundomhändertagande och dito digitala upplevelser”.
Anställningen av Per Carleö visar att Telia är inne på en förändringsresa:
”När vi nu förbereder oss för att förnya Telias syfte, strategi och varumärke, är jag mycket glad över att Per kommer att vara en del av vår koncernledning och hjälpa oss att påskynda vår förändringsresa”, kommenterar Allison Kirkby, vd och koncernchef i Telia Company.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...