Fackförbundet Vision ser sin medlemsrådgivning som en strategisk tillgång i kampen om medlemmarna- Förbundet lyfter nu fram sin rådgivningstjänst i sin nya kampanj.

Kampanjen har budskapet ”Ditt jobb är vårt jobb”, vilket ska visa på värdet av medlemsrådgivningen i medlemskapet.

Medlemsrådgivningen hanterar över 95 000 kontakter per år. Enligt Vision är medlemsrådgivningen en av de främsta anledningarna att en person blir medlem i förbundet.

I kampanjen, som är framtagen av byrån Volontaire, är det Visions egna rådgivare som agerar.

”Att trivas på jobbet kan handla om att komma överens med sin chef, vård av sjukt barn, en öm rygg eller att göra ett bra jobb trots att man inte har hunnit äta lunch. Ibland handlar det om att gå en kurs i ledarskap, plötsligt bli tilldelad en ny tjänst eller ta fyra veckor ledigt i november. Men också om saker som en tveksam jargong, rädsla för att bli uppsagd, vuxenmobbning eller frågor man bara inte orkar ta direkt med chefen. Där fyller vår rådgivning en enormt viktig roll, vi kan hjälpa till att svara på frågor och stötta eller handleda i olika ärenden”, kommenterar Jonas Tränk, marknadschef på Vision.

Kampanjen går bland annat i print i tidningar som Dagens Samhälle och Dagens Nyheter och lokalpressen.