Tävlingen går ut på att efter en given brief från en välgörenhetsorganisation, Alzheimerfonden, skapa en kampanj.

En jury utser vinnare i fyra kategorier, media, film, pr och digitalt. Här är vinnarna:

digitalt
Daga Simonsson & Julia Holtback Yeter från Forsman & Bodenfors med bidraget Minnenas Museum

shortlist
Emil Vasseur & Lovisa Swärdh från Food & Friends med bidraget “Minnesfadder”.
Robin Westerback & Karin Stenhart från Tre Creative Agency med bidraget “Ett bortglömt minne”
Adrian Dimle & Viktor Sommer från ATG Inhouse & Prime med bidraget “DOF – De Ofrivilligas Fackförbund”

media
Julia Staberg & Frida Söderberg från BCW med bidraget “Känn igen dig i tid”

shortlist
Samuel Blom & Josefine Bondelid från Hearts & Science med bidraget “Memorable”
Lo Iverus & Johanna Mohlin från Scream med bidraget “Media Case”
Samuel Runge & Robin Wiregård från HEAR med bidragen ”Skynda att bromsa tillsammans”

film
Joel Ängeby & Max Lander från Parapix med bidraget “Ett liv i revy”

shortlist
Katarina Chuda & Suzanne Ronckova från WorkShop med bidraget “Lost Within”
Emanuel Jorlid & Viggo Lindberg från NORD DDB Stockholm & Oh My med bidraget “Minnen för livet”
Beata Lindholm & Ellen Marklund från TBWA med bidraget “Vem där?”

pr
Adrian Dimle & Viktor Sommer från ATG Inhouse & Prime med bidraget “DOF – De Ofrivilligas Fackförbund”

shortlist
Julia Holtback Yeter & Daga Simonsson från Forsman & Bodenfors med bidraget “Minnenas museum”
Josefina Norén & Lovisa Zeiloth från NORD DDB Stockholm med bidraget “LOST WORDS”
Ellinor Fryxell & Maya Papadopoulou från Shomei & Ingo Sthlm med bidraget “Minnesmärkt”

juryn i Young Lions Sverige
Petter Dixelius, kreativ chef på Nord DDB Stockholm
Agnes Uggla, copywriter på Forsman & Bodenfors
Axel Nygårds, kreativ chef på AKQA
Helena Juhlin Pink, vd på OMD Sverige
Hannes Kerstell, medgrundare av Carve Sthlm

Alex Mörén