Vd Helena Olsson har landat i att Burson-Marsteller, som de senast åren har gnetat på lite i det tysta, i går klev fram som pr-branschens vinnarbyrå.
– Det känns framförallt roligt. Det var länge sedan vi vann ett Spinn-pris. Vi har ju jobbat under en ganska lång tid för att bli bättre och skapa ett bredare erbjudande. Att vi vinner är medarbetarnas förtjänst, säger hon.
Vad betyder segern?
– Den är ett kvitto på att vi är på väg åt rätt håll efter ompositioneringen som vi håller på med och på medarbetarnas talang.
Helena Olsson lägger till:
– Vi har också bra samarbetspartners inom exempelvis digital produktion. Det är viktigt. För Backie-kampanjen jobbade vi med More Media.
Och en sak till:
– Det är viktigt att ha modiga kunder också.
Burson Marsteller vann ett guld och silver tillsammans med reklambyrån DDB för Lufthansas kampanj ”Är du Klaus-Heidi?”
Hur ser du på samarbetet med DDB?
– Det fungerade jättebra. Absolut är det så att DDB hade den kreativa idén. Men Spinn bedömer inte bara kreativiteten utan också genomförandet och där har vi spelat en stor roll i att formulera budskap i linje med kundens huvudbudskap och hela pr-strategin. Vi har bidragit med vår kompetens.
Hur har ni firat?
– Vi firade på plats i går och fortsätter i dag förstås. Vi får se vad det blir. Vi håller på att förbereda.
Utvalda kategorier


Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.