Sveriges Annonsörer jagar en eventuellt fifflande konsult. Moderaterna försöker göra sig av med sitt mest kända ansikte i EU. Svensk Handel stukas om av digitalisering och globalisering. Pr-konsulten Niels Paarup-Petersen (c) tänker sätta in en dansk kampanjskalle i den svenska riksdagen. Alla avhoppare som startar nya byråer. Alla som lobbade i riksdagen. Rolf van den Brink funderar på det här med Juniorkonsulter.  Veckans Brief helt enkelt. Från Dagens Opinion. Utgåva 33. Kom och köp.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 33, 2018.

 

ledare
”Känslan av en juniorkonsult”

affärer
Gullers nya vd har en aggressiv plan
Mindmakers-avhoppare drar igång byrå
Fixarinfluerare startar byrå
Även pr-byråerna digitaliseras

case

Socialdemokraterna kör nyhetsmagasin
Transportföretagen parerar attention span med sajt
Svensk Handel: ”Digitaliseringen förändrar allt”

undersökning & analys
ALMEDALSRAPPORTEN: Myndigheter, fack och företag i topp
VECKANS STÖRSTA OPINIONSBILDARE: Svensk Handel och LRF in på listan

bransch
Annonsörerna slipar på strategi och reder ut konsultfiffel

arbete
De kan ersätta Anna Maria Corazza Bildt (m)
New kid på British American Tobacco
Graffittifrämjare och Akademi-medlem siktade i riksdagen

profil
Revolutionär pr-konsult (c) vill skapa skånskt lobbynäste i Stockholm

personer
Ing-Marie Olofsdotter, Sebastian Stecki, Gabriella Finnborg, Ulf Dahlqvist, Jennie Sinclair, Johan Brand, , Johan Rönn, Linda Waxin, Paul Roswall,  Tina Thorsell, Tomas Tobé, Signhild Petrén, Christofer Fjellne, Mychèle Östman, Gunnar Hökmark, Monica Karlstein, Tobias Billström, Maria Soxbo, Helena Lyth, Anna Maria Corazza Bildt, Hanif Bali,  Pontus Willebrand,  Charlotte Bossen, Håkan Svenneling, Emil Törnsten, Gustaf Lorentz, Johan Margulis, Ulla Andersson, Patrik Strömer, Daniel Färm, Niels Paarup-Petersen

saker
pr-byråer, juniorkonsulter, Gullers Grupp, digitalisering, Geelmuyden Kiese, Prat PR och Springtime, Angselius Rönn, Svensk Handel, arbetsgivarorganisationer, Socialdemokraterna, Borg & Owilli, attentionsspan, almedalsveckan, Almedalsrapporten, Novus, Retriever, Bumblewing, NMR, Niels Paarup-Petersen

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 2.900 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.900 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.750 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 17 500 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

EXTRA ERBJUDANDE: Testa även Beaconomist för alla som jobbar med digitala kanaler, upplevelser och tjänster: Beaconomist + Veckans Brief från 4.900 kronor för båda.

Mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi enkelt en prenumeration.