VECKANS BRIEF. I utgåva 25 kartlägger vi intäkterna för Google, Facebook och de andra USA jättarna som konkurrerar med svenska medieföretag. Vi berättar hur Botkyrka jobbar med kommunikation, de nya verktygen som insamlingsorganisationerna använder sig av. Förstås tar vi upp Försvaret stora upphandling, som mest värd 100 miljoner och Annie Lööfs (c)omeback. Fotograf Niklas Palmklint fortsätter att berätta hur kommunikatörer och opinionsbildare kan bli bättre på att använda bilder.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 25, 2020

ledare
”Kreativa team & negativ energi”

affärer

Duo leder pa på Hallvarsson
De nya ägarnas planer för Real Agency
Voyado över 100 miljoner – skalar ytterligare
Spocks lägger ned
USA-jättarnas blågula mediemiljarder


kund
Försvaret handlar byrå för 50 miljoner kronor
Origo och Presskontakterna fyller kundportföljerna

case
Strategin bakom Annie Lööfs (c)omeback
Verktygen som frälser insamlarna
6F: Katalys får ett otroligt genomslag
Botkyrka går ifrån målgruppstänket


undersökning & analys
Revanschen – Indikator tog tillbaka storaffären
Börjar mäta reklamköp i poddcasts

verktyg & metod
Soundcase utmanar Epidemic

bransch
Därför vill Sveriges Annonsörer få media på reklamtrötthet

extern
WPP backar 15 procent
9 kurser för att bemästra Tiktok

arbete
Eon bygger M-nätverk i riksdagen – Almega i C-offensiv
Nya chefer till Capgemini och Tro & Solidariet

jobba effektivt
Hur håller man sin sajt uppdaterad under coronakrisen, Tina Eriksson

spaning
Sågar idéerna bakom ett svenskt lobbyregister
I HUVUDET PÅ NIKLAS PALMKLINT: Lite grädde ger perfekt produktbild
”Influerarnätverkens content imponerar inte”

profil
Opinionsbildar med hälften av Sveriges BNP i ryggen

personer
Thomas Erséus , Isabelle Purits, Fredrik Gladh, Jennie Gerum, Mårten Wennberg, Sofia Arkelsten, Anders Ribba, Annie Lööf, Robin Danehav, Malin Andersson, Dan Edström, Moa Richter Hagert, Michel Brygiewicz, Anna-Maria Broman Ek, Valle Karlsson, Caroline Thunved, Edvin Boije, Emelie Winberg, Madeleine Thor, Martin Jacobsson, Göran Bolin, Hanna Riberdahl, Johan Mörnstam, Tina Eriksson, Johan Bobert, Niklas Palmklint,

saker
kreativa team, Barncancerfonden, Voyado, public affairs, Suicide Zero, Real Agency, negativ energi, Microsoft, Hallvarsson & Halvarsson, content marketing, Rädda Barnen, martech, Spocks Family, storytelling, Google, Snapchat, Twitter, Sveriges Annonsörer, Linkedin, Facebook,  bolagsskatt, Irland, lågeskatteland,   SVT Agenda, Salesforce, Expressen, Dagens Nyheter,  DDB, eko, hålla sajten uppdaterad, Djurens Rätt, 6F, lobbyregister, Byggnads, SKR, produktbilder, Elektrikerna, IRM, Fastighetsanställdas Förbund, Målarna, Almega, Effektinitiativet, medborgarresa, Seko, Nordic Morning, Origo Group, poddcast, reklamtrötthet, Bazooka, Precis, Cube, United Influencers, arbetsmarknad, Tourn Agencys, las,

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen samt tillgång till arkivet med alla artiklar som har publicerats sedan 2009.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Prenumerera via http://dagensopinion.se/veckans-brief/

eller mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt via faktura.