Veckans Brief 9: M handlar byrå – DDBs strategi för innovation
VECKANS BRIEF. I den senaste utgåvan av Veckans Brief (nummer 9) berättar vi om att Moderaterna redan är ute och handlar upp en byrå. Den traditionella reklambyrån DDB ligger långt framme med innovation, något vi också tar upp liksom Rambolls och Lindex strategier framåt.
Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 9, 2021
ledare
”Anders Ygeman och employer branding bland distansjobbarna”
affärer
JKL-avhoppare rivstartar med flermannabyrå
Egmont – nästa mediekonglomerat på byråjakt
Avdelningarna som ska ta Nord DDB in i framtiden
case
Hon tar Lindex genom pandemin och ut i världen
Bonusprogrammet som ska lyfta Villaägarnas medlemsaffär
Konsten att kommunicera konståknings-VM
Rambolls värdekommunikation lyfter affärerna
kund
Svenska Spel om bytet från Kekst till HH
medier
Live shopping och mat när Aftonbladet utvecklar sin tv
verktyg & metoder
Partiledarna med flest följare
undersökning & analys
Högst medietryck för Tesla bland elbilarna
bransch
Medlemsnytta högst på Swedish Content Agencies agenda
De vinner i Nordic Digital PR Awards
extern
Kina kräver att Alibaba minskar sin medieaffär
Streaming större än linjärt tv-tittandet i Europa
Kina kräver att Alibaba minskar sin medieaffär
arbete
Volvo letar komchef – tung komdirektör byter bransch
Fjellner & Eliasson i riksdagen
jobba effektivt
Hur ser juridiken ut på Clubhouse, Katarina Ladenfors
spaning
”Quo Vadis Annie et Nyamko”
kalendarium
Lokal innovationskraft årets tema för Sir21
personer
Anders Ygeman, Frida Lönnberg, Stefan Löfven, Anna Cedergren, Peter Steere, Jeanette Fors-Andrée, Per Kjellander, Michaela Pålsson, Andreas Dahlqvist, Marcus Lindström, Fredrik Pallin, Joakim Landin, Martin Borgs. Love Bonnier, Andreas Jerat, Andreas Landmark, Niklas Nordström, Claes Nyberg, Katarina Ladenfors, Peter Callius,
saker
Lindex, teflonpolitiker, Lumo, Story House Egmont, FOU i reklambranschen, wedish Marloe, Content Agencie, Ramboll, partiledare för Socialdemokraterna, Kekst CNC, public affairs, Pr-kollektivet, Egmont, employer branding, e-handel, Nord DDB, content markting, martech, Villaägarna, konstsåknings-VM, Garbergs, teknikkonsulter, moderater, Aftonbladet, live shopping, NewsMachine, MyNewsdesk, Kantar Sifo,
Prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.
här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.
Moms à 6 procent tillkommer
Ta en prenumeration eller provläsa?
mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt.
Eller ta en prenumeration direkt här
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.