VECKANS BRIEF. I utgåva 35 av Veckans Brief går berättar vi utförligt om krisen som Uppsalas kommunikationsavdelning har hamnat i. Vi tror att krisen säger en hel del om kommunikatörernas roll i dag. Bensinuppropet tänker inte nöja sig med att bråka om skatten på bränsle utan har större planer än så. Våra tung expertpaneler analyserar Leif Östlings mediestrategier eller brist av dessa samt vad som händer i arbetarrörelsen nu när LOs ordförande slutar.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 35, 2019

ledare
”Dags för kommunikatörerna att vinna eller försvinna”

affärer
Hubspot: Det är mindre inbound i Norden
Regi lanserar nytt med nygammal vd

case
WSPs nya komchef ÅF och Sweco får se upp
Bredare Bensinupprop servar andra upprorsmakare
Krisen i Uppsalas kommunikationsstab

bransch
Svenska PR-företagen vill ha certifierade konsulter

medier
Turerna bakom Bonniers köp av Dagens Samhälle

undersökning & analys
Börsbolagen med vassaste sajterna
Så synliga var partierna och partiledarna i talmedierna
Börsbolagens populäraste FN-mål
Bolagen som är bäst på digital kundinteraktion

verktyg & metoder
Avaus kokar ihop AI-recept

jobba effektivt
Hur påverkar Twitters politiska annons-stopp digital public affairs, Elias Notini

spaning
Krisexperterna om Leif Östling och Apotekstjänst
Pa-konsulterna: Därför avgår LOs ordförande

personer
Lena Dahl, Anders Eriksson, Emma Storbacka, Bengt Ottosson, Marica Nordwall, Helene Schöldsten , Robert Skölfman, Inken Kuhlmann-Rhinow, Rolf van den Brink, Pia Grahn, Peder Blohm Bokenhielm, Jeanette Fors-Andrée, Hans Albertsson, Jenny Lindahl, Stefan Berg, Sandra Kastås, Staffan Ceder, Birger Lycken, Leif Östling, Charlie Stjernberg, Joakim Kellner, Sandro Wennberg, Annika Strandhäåll, Karl-Petter Thorwaldsson, Roger Hällhag

saker
Gräsrotsaktivism, Regi, Comprend, SKL, politiska annonser på Twitter, Facebook, Instagram, kommunikatörernas roll, All Ears, martech, Årets Byrå, Hubspot, krishantering, inbound marketing, Mailchimp, SugarCRM, politikers synlighet, Getap, WSP, Bearing Point, ÅF, Sweco, Arena Opinion, JMWGolin,  Försäkringskasseuppropet, Uppsala, Westander, Dagens Samhälle, Avaus, artificiell intelligens, kommunikationsavdelning, Svenska PR-företagen, certifiering av kommunikationskonsulter, pr-konsulter, Bonnier News, Swedish Match,  The Labyrinth, Skanska, talmedier, Aspekta, Digital Leaders in  Sweden, digital public affairs,  Apotekstjänst, Prime, Moments,

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen eller mejllådan.


här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi enkelt en prenumeration.