VECKANS BRIEF. I utgåva 33 av Dagens Opinions prenumererade veckomagasin Veckans Brief berättar vi om Telia, Preem, Polisförbundet, Cervera och LRF utvecklar sina affärer och kommunikation. Vi listar de 57 största aktörerna inom opinionsbildning efter omsättning, de snurrar 19 miljarder tillsammans. Vi berättar om planerna för tre branschföreningar i Stockholm och Göteborg. Och förstås lite mer om vad som händer runt boken En halv man.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 33, 2019

ledare
”Goa gubbar i förarhytten”

affärer
”Det känns som en lågkonjunktur”
Sveriges största opinionsbildare tappar folk
case
Telias nya marknadchef: stort fokus på martech
Yin & yang i Polisförbundets nya identitet
Preem hoppar inhouse
Cervera ska lyfta med omnichannel
Sherpa låter konkurrenten designa jubileumskampanjen
LRFs influerare ska ge fler bönder

medier
Magasinering och digitalisering i LOs mediehus

undersökning & analys
Voyado: Äldre handlar oftare online

verktyg & metoder
Expressen har hittat ersättare till Demoskop
Kantar Sifo och All Ears jobbar ihop

bransch
Swedish Content Agencies utvecklar medlemsnyttan
Affärer först för Marknadsföreningen i Göteborg
Byråfolk utser årets marknadschef i Stockholm

jobba effektivt
Hur beskriver man sig själv på sajten, Christian Albinsson

spaning
Malin Baryard och H&M i Humlan

personer
Hanna Renlund Westerberg, Gunde Svan, Ulrika Fager, Robert Jonsson , Jenny Engdahl Westbratt, Niclas Melin, Åsa Ahlund, Martin Peterson, Lena Bivner, Gina Azaric, Ulrica Bååthe, Tommi Kortesniemi, Erika Dalle, Christian Albinsson, Anna Ross, Maria Westman , Carl Déman, Antonija Mandir, Kristina Cohn Linde, Amir Halim, Malin Baryard , Tovio Sjörén, Jennifer Andersson, Per Söderpalm, Vanja Engström, Gordon Dewoon, Johan Schönstedt,

 

saker
Cervera, Polisförbundet, H&H, H&M, , konjunkturen för pr-branschen, Preem, Kantar Sifo, Youtube, Kate, reklambyrå, Telia, Patriksson, Unionen, En halv man, Länsförsäkringar, SKL, Kommunal, JKL, Oktavilla, analys av talat språk, Forsman & Bodenfors, Nord DDB, Riksidrottsförbundet, TCO, Saco, LO, grafiks profil, identitet, Reform Act, Spoon, berätta om sig själv på sin sajt, kommunikationsavdelning vs marknadsavdelning, Diplomat, omnichannel, Storm Commerce, Scandiweb, TBWA, Sherpa, LRF, Splay One, influencer marketing, LO Mediehus, Arbetsmarknadsnytt, Arbetet, Arbetsvärlden, Marknadsföreningen i Göteborg, MiG, Swedish Content Agencies, köpbeteende online och i butik, All Ears, Oh My, svensk ridsport

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi enkelt en prenumeration.