VECKANS BRIEF. I utgåva 31 av Veckans Brief berättar vi om hur det går till att välja crm-plattform med hjälp av tre av branschens tyngsta experter. Vi berättar om hur KAK, Hemköp, Västerås kommun, Elupproret och Kry jobbar med kommunikation och opinionsbildning och  förstås om undersökningsbranschens stora snackis och gigantiska upphandling.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 31, 2020

ledare
”Partiledardebatt i SVT – en stekhet arena”

affärer
Asap ger Assefa rekordvinst  – Volt tar in Baltasar
OTW expanderar med performance

kund
Elva gör upp om MMS stora tv-pitch
Skönhets- och fönster-kunder hittar byråer

case
Hemköps gröna kundklubb får rött kort på Twitter
Västerås ska bli ”staden utan gränser” med decentraliserat komtänk
Gnojösuppror blev Anders Ygemans remissinstans
Kry: ”Diskussionerna bygger på antaganden och faktafel”


medier
Aftonbladet och Expressen om ”klickraketerna”
Alkompis når miljonpublik – ser ”gigantiska” möjligheter

undersökning & analys
De lägger mest på EU-lobbying
Medierna mer sugna på misstroende än arbetsrätt
De är mest benägna att bojkotta varumärken
Medieakademin utser humortrio till mäktigast i sociala medier

verktyg & metod
Konsten att välja crm-plattform


bransch
Kreabs trendspaning för spanska kungen

extern
Marknadsförare får inte ihop tillräckligt content under pandemin
Hotels.com erbjuder amerikaner grotta i stället för val
Pr-tipsen som får välgörenhetsorganisationerna att synas i coronabruset

 

arbete
Blågult märke får vd
Ivar Arpi och Anna-Karin Wyndhamn hos SD
S påläggskalv redo för nya uppdrag

jobba effektivt
Hur sätter man musik till sitt content, Markus Bergkvist

spaning
NIKLAS PALMKLINT: Punkigt med mobilkamera

 

profil
Komms vd ska styra upp kungliga bilklubben

 

kalendarium
Cision livepoddar om USA-valet

 

personer
Jessica Bjurström, Erik Elmgren, Zahra Alikahi , Annika Grumert Klang, Emanuel Karlsten, Julia Levander, Eric Anderzon, Elin Jarl, Hanif Bali, Pirjo Svedberg, Benke Carlsson, Alice Petrén, Kung Felipe, Mats Lindskog, Åsa Domeij, Martin Schori, Karin Skogh, Johan Åkerman, Julia Agha, Henrik Zettergren, Therése Lindgren, Thomas Weigle, Charlotte Erkhammar, Ulrika Ekström, Johan Dasht, Benjamin Dousa, Jonas Nygren, Markus Bergkvist

saker
Dentsu Data Labs, OTW, KAK, SVT, MMS, GFK, Kry, Komm, Basar, content, Ahead,  kvällspressen, Elitfönster, partiledardebatten, Kantar Sifo, Rädda Barnen, Nielsen, Expressen, Elupproret, Klarna, Facebook, Assefa, Maktbarometern, Mediacom, Volt, tv-mätning, Wass, Check, Isobar, Yougov, performance marketing, Aftonbladet,  Comscore, SpoilConcept, Kreab, Presskontakterna, ljudsätta content, Grants, mobilitet, Wikberg & Frisk, Kapi, Klubb Hemköp, klickraket, klickbomb, Scream, Arla, arabiska medier, Folksam, EU-lobbying, Svenskt Näringsliv, Sveriges kommuner och regioner (SKR), Örebro Universitet, Newsmachine, Las-förhandlingar, misttroende, varumärkesbojkott, JLC, Medieakademin, Wavemaker, Svenskmärkning, Hyresgästföreningen, mobilfoto, Music Super Circus, samhällsbyggnad, Tranaportstyrelsen,

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen samt tillgång till arkivet med alla artiklar som har publicerats sedan 2009.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Prenumerera via http://dagensopinion.se/veckans-brief/

eller mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt via faktura.