VECKANS BRIEF. I utgåva 29 av Veckans Brief pratar vi med TCOs nya ordförande Therese Svanström, vi låter experterna ge sina bästa tips för sociala medier-strategier, Polhems planer att bli en hybridbyrå och förstås mycket annat.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 29, 2020

ledare
”Branschen vill ha mer betalt – igen”

affärer
Polhem blir ”hybridbyrå”
Apprl ska erövra e-handlarnas influenceraffärer
Bazooka tar in Sthlmconnection

case
DN-journalist ska bygga Aida Hadzialic (s)
Nätänglarna ger MySafety påverkanskraft
TCO ska bli berättelsen om ”samhällsbärarna”
Jönköping kommunicerar ”utan filter”

medier
Flamman rundar ”bananrepublik” med app


undersökning & analys

10 framtida konsumtionstrender
Kommande landshövdingsjobb

verktyg & metod

Experterna om sociala medier-strategier

bransch
Stor byråkoncern lämnar Sveriges Mediebyråer
Kombranschen drabbas när personuppgifter över Atlanten blir osäkert
Annonsörernas nya byråvalskonsult: Ta betalt byråer
Branschförbunden utser Årets AI Svensk

extern
För- och nackdelarna med att pitcha virtuellt
Edelman återgår till ”normala” löner
Marknadsförarna oroliga för influeraraktivister


arbete
Avgången Aftonbladetreporter i snabb politisk comeback
Intellecta-chef hos S valledare

 

jobba e
Hur fräschar man till sin ux, Mattias Lagerbäck

spaning
Mona Sahlin om kvällspressens ”lögner”
Niklas Palmklint, hur blir man kreativ utan arbetskompisar?
”Räckviddsjakten landar fel”

profil
Han ser byrån som kan höja timpriserna

 

kalendarium

IAB Europe bjuder in till ctv-event

personer
Therese Svanström, PA Prabert, Aida Hadzialic, Per Schlingmann, Malin Boman, Martin Landén, Petra Blixman, Behrang Behdjou, Eva Nordmark, Martin Hugosson, My Söderholm, Irena Pozar, Max Apera, Gunilla Bergh, Annica Snäll, Anna Herdy, Jacob Östberg, Katarina Graffman, Aron Etzler, Emma Lindblad, Mattias Lagerbäck, Sara Petersson, Niklas Palmklint, Alex Mörner, Joachim Berntzon,

saker
Lärarförbundet, Accenture Interactive, webbyrå, kvällspressen, The Amazing Society, Flamman, Bindefeld, Ellos, Dagens Nyheter, Sthlmconnection, Polhem, Aftonbladet, Hubspot, martech, Komm, timarvoden, gdpr, kanalstrategi, pris för kommunikation, IAB, ux, Textalk, Expressen, samhällsbärare, Lärarnas Riksförbund, Årets Nätänglar, strategiska, IAB, Mediacom, Mindshare, digitalbyrå, hybridbyrå, pr, Sverige Annonsörer, kommunikationsbyrå, influencer marketing, performance, datadrivna kampanjer, Bazooka, Marlawsociala medier,  Marknadsföreningen Stockholmspinndoktor, Region Stockholm, MySafety, Unionen, LO, Saco, Jönköpings kommun, Vänsterpartiet, app, Social Minds, Sveriges Mediebyråer, privacy shield, byråupphandling, användarupplevelse,

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen samt tillgång till arkivet med alla artiklar som har publicerats sedan 2009.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Prenumerera via http://dagensopinion.se/veckans-brief/

eller mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt via faktura.