VECKANS BRIEF. I Veckans Brief utgåva 20 berättar vi om hur det är tänkt att Amedalsveckan ska byggas om, vi pratar med de små uppstickarna som utmanar försäkringsgiganterna och Telenor sågar konkurrenternas 5G-kommunikation.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 20, 2020

ledare
”Det som inte går att berätta”

affärer
Oklart när Almedalsveckan byggs om
Digitala pressdagar gav byråerna blodad tand
Hemliga Deep North kliver fram med besked

case
Utmanar försäkringsgiganterna
Telenor tar ny position och sågar konkurrenternas 5G
Ångest ska ge Vision nya medlemmar
Praktikertjänst håller planen

medier
Börsplus är död – läng leve Affärsvärlden

undersökningar & analys
Ipsos utvecklar utomhus-mätning för miljoner
Mynewsdesk vässar sig med ai
Sveriges Annonsörer släpper guide – tror på långsiktig marknadsföring

bransch
Svenska PR-företagen kliver ut i världen
Innovativast i Almedalen blir STÖRRE

arbete
Maria Rankka får sommarjobb på SvD
Almega-trio och Amanda Ooms i riksdagen
Gick från H&M rakt in i corona-krisen

jobba effektivt
Hur överlever man inställt Almedalen, Brit Stakston

spaning
Skandiamannen som affischnamn

kalendarium/webbinarium
Cision livepoddar om risken med att ta ställning


personer

Annika Saramies, PA Prabert, Lizbeth Bokelund, Erik Magni, Hanna Riberdahl, Dejan Subosic, , Linda Wetterborg, Aleksandr Subosic, Mia Stuhre, Kristin Bohman, Josefina Hillman, Peter Benson, Anna Svedbom, Daniel Jonsson, Sofia Myrevik, Mats Rönne, Sandra Kastås, Lisa Wärn, Katarina Kempe, Brit Stakston

saker
Folkhälsomyndigheten, Svensk Handel, Outdoor Impact, MySafety, pressdag, Telenor, Com hem, WordPress, Ångespodden, användarupplevelse, Svenska PR-företagen, Vad Vi Vet Media, Vass Productions, huvudarrangörsgruppen, fejk news, Almedalsveckan, 5G, Gotland, pressvecka, Telia, showroom, AWB, Deep North, TV4, medlemsvärvning, Folksam, Trygg-Hansa, Folksam, Länsförsäkringar, Gofido, Tele2, Avanza, ux, Adobe Experience Cloud, Google Adform, Sveriges Annonsörer, Vision, Praktikertjänst, Dagens Industri, Mynewsdesk, marknadsföringseffekt, IPRA, TCO

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Ta en prenumeration här

eller mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt.