VECKANS BRIEF. I nummer 17 av Veckans Brief ger Scania och Nordic PA sin syn på SvDs granskning av relationerna med Nyamko Sabuni (l). Vi berättar om svenska ambassadens mediestrategi i USA. Region hade planer för Almedalsveckan, men stoppades. Vi pratar med Sveriges kanske största, men också minst kända byrå som omsätter 1,5 miljarder. Vår artikelserie om Kundresan 2.0 tar oss till Filippinerna.

Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 17, 2020

ledare
”Kanske lite spännande att jobba i en hemlig bransch”

affärer
Byrån som omsätter 1,5 miljarder
B3 startar nytt kundupplevelsebolag

case
Ambassadens strategi för mediebilden i USA
Diplomat intresserade av nya Rakel
Scania: Vi sitter inte och väntar på att få driva frågor
Nordic PA fick inte kommentera SvDs gräv
Lärarförbundets nya tidning tar upp kampen med Skolvärlden

undersökning & analys
Demoskop tar fram idrottsbarometer
E-handeln starkt upp under coronakrisen

verktyg & metoder
Mynewsdesk går in i Microsofts Almedalsarena
Styr svenska kundresor från Filippinerna

bransch
Politikerna stoppade Region Gotlands planer

externt
Så promotar du online-event med Linkedin
7 av 10 väljer bort ansvarslösa företag under coronapandemin
Weber Shandwick varslar globalt
Fender stämmer om sitt content

arbete
Flyger in på Bellbird från TV4
Boxare och entledigad på SD-besök

jobba effektivt
Hur kommer man igång med mikroinfluerare, Jakob Wigselius

spaning
”Vad vi kan lära av Amazons fula ux”

kalendarium/webbinarium
Nio misstag du vill undvika inom digital marknadsföring

 

personer
Mia Stuhre, Johan Jakobsson, Karin Hallstan, Christoffer Malmqvist, Karin Olofsdotter, Fredrik Dolléus, Nyamko Sabuni, Lars-Erik Tindre, Helena Dyrssen, Donald Trump, Jonna Strandberg, Peter Eriksson, Lotta Laurin, Zoltan Sarossy, Ann-Sofie Krol, David Perez, Anna Lipinska, Jakob Wigselius, Alex Mörén,

saker
Scania, sociala medier, Kantar Sifo, SvD, Almedalsveckan, mikroinfluerare, B3 Business Transformation, inhouse-byrå, e-handel, Läraren, Kreab, Amazon, public affairs, Yrkesakademin, lobbying, pr-branschen, Skolvärlden, kundmottagning, ux, micro influencers, produkt-kommunikation, Twitter, OTW, Ikea Communications, Framtidsarenan, datadriven analys, Diplomat Communications, kundupplevelse, digital transformation, Nordic PA, svenska ambassaden i USA, Svenska Dagbladet, Precis, Make Your Mark, Lärarförbundet, Idrottens Kraft, E-barometern, Postnord,  Region Gotland, Mynewsdesk, Online Factory, Hill + Knowlton, kundresor, Rodolfo, Microsoft, IAB

prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.

här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 3.495 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.995 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.995 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 18 545 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.

Moms à 6 procent tillkommer

Ta en prenumeration, mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi det enkelt.

 

 

 

Rolf van den Brink

Jobbar främst med nyheter, reportage och foto och leder det redaktionella arbetet, men ägnar också rejält med tid till den löpande driften av företaget. Har jobbat på Dagens Opinion sedan 2009.

rolf@dagensopinion.se

Utvalda kategorier

DO JOBB

Almega Tjänsteföretagen söker förbundsdirektör

Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...

Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media

om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...