
VECKANS BRIEF. I utgåva 17 av Veckans Brief berättar vi om hur pr-byråerna ser på att jobba med juniorkonsulterna. Vi berättar om åtta tungviktare som bildar en pr-brigad. Oatly klarar sig både utan byrå och marknadsavdelning. Och medan den förra Bonnier-chefen försökte hjälpa Swedbank i krisen smidde Den Norske Bank offensiva planer för Almedalen. Elin Nilsson berättar om konspirationsteorin kring nedläggningen av Guldtuben.
Veckans Brief är Dagens Opinions prenumererade veckomagasin. Det utkommer sedan 2009 och kommer varje vecka, 40 gånger per år. Här är innehållet i utgåva 16, 2019
ledare
”Lättare att berätta om Oatly än Unionen”
affärer
Åtta tungviktare bildar pr-brigad
Punkt PR tar över Wise
kund
SLL storhandlar byråer
VECKANS KUNDRÖRELSER: Techuppdrag till Spalt och Cloudberry
case
Tidigare Bonnier-direktör medietränade Swedbanks vd
Oatly flyger utan marknadsavdelning och byrå
När det stökar för Swedbank och Nordea – DNB tar plats i Almedalen
bransch
Klimatet tar plats i Almedalsveckan
”Juniorkonsulterna utnyttjas – men inte hos oss”
Marta Karlqvists pr-favoriter i Cannes Lions
utrikes
Hill + Knowlton Strategies toppchef kliver av
50 sociala medier-sajter du behöver känna till 2019
3 saker framgångsrika influerar-varumärken har gemensamt
arbete
Koenigsegg och Arla får nya marknadschefer
Swedbank och Visita i riksdagen
jobba effektivt
Hur skickar man ut pressmeddelanden, Sara Lindström?
spaning
”Konspirationen om Guldtuben”
personer
Rebeckah Stenson, Martin Ringqvist, Robert Nyström, Birgitta Lerström, Hanna Brodda, Rolf van den Brink, Penilla Gunther, Olov Hjärtström Baudin, Katarina Winel, Erik Ytterman, Petra Eurenius, Ruben de Moor, Elisabeth Beskow, Mattias Hellström, Elisabeth Ericson, Birgitte Bonnesen, Göran Fredriksson, Mia Stuhre, Harald, Ullman, Alexandra Kindblom, Vigor Sörman, Åsa Johansen, Caroline Jungsand, Marta Karlqvist, Joakim Lundell, Sara Lindström, Elin Nilsson, Joakim & Jonna Lundell, Ben Mitkus
saker
Oatly, martech, martech-stack, youtubers, Unionen, Wise, SLL, Punkt PR, Stockholms läns landsting, inhousebyrå, Swedbank, DNB, Almedalsveckan, Nordea, Region Gotland, juniorkonsulter, pr-byrå, Spalt PR, Ullman PR, Juno, Lennox, Springtime-Intellecta, BCW, Cannes Lions, pressmeddelande, Mynewsdesk, Guldtuben, Splay
prenumerera
Du kan också bli prenumerant av Dagens Opinions veckomagasin Veckans Brief och få 40 utgåvor rakt ner i mobilen.
här är prislistan
* Grundprenumeration till en mejladress: 2.900 kronor
* Företagsprenumeration upp till 9 adresser 5.900 kronor
* Företagsprenumeration, 10-20 mejladresser: 9.750 kronor
* Företagsprenumeration över 20-40 mejladresser: 17 500 kronor
* Prenumerationer över 40 mejladresser enligt offert.
EXTRA ERBJUDANDE: Testa även Beaconomist för alla som jobbar med digitala kanaler, upplevelser och tjänster: Beaconomist + Veckans Brief från 4.900 kronor för båda för en mejladress. 5 900 kronor för fem mejladresser.
Ta en prenumeration och betala direkt
Eller mejla prenumerera@dagensopinion.se så ordnar vi enkelt en prenumeration
Annonsera? Mejla annonsera@dagensopinion.se så kommer du snabbt upp med din platsannons eller whatever.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...