På Västsvenska Handelskammaren kommer han att ansvara för marknad, event, pr och varumärke.
– Jag tycker att Västsvenska Handelskammaren har varit modig och verkligen vågat måla upp en vision om hur stort framtidens Göteborg ska bli. Jag tror att det blir nödvändigt att hålla den visionära flaggan högt, säger Mårten Westlund.
Mårten Westlund har varit på Solberg Kommunikation i sju år, dessförinnan var han på JKL.
Vad får du för lön?
– Den håller jag för mig själv. Men den är marknadsmässig.
Han ersätter Freja Bramsen som blir marknadschef på HSB. Mårten Westlund tillträder 20 februari.
Oscar Örum
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...