Kampanjen består av bland annat av filmer, väljarvärvarverktyg och en kampanjsajt: Dagsattjobba.se
”Ju fler som sluter upp, desto synligare och starkare blir vi. Alla insatser – stora som små – behövs”, skrev Tomas Tobé i ett utskicks i veckan.
”För oss är kampanjen en del av den mobilisering som började vid Sverigemötet då närmare 1700 kommun- och landstingsmoderater samlades i Karlstad. Syftet är att informera om vår politik och prata med väljare i hela landet om hur vi moderater vill lösa de problem Sverige har. Kampanjen syns digitalt, i våra egna kanaler och framförallt i mötet med människor lokalt där våra medlemmar finns på plats från Kiruna i norr till Trelleborg i söder, Moderaternas valsamordnare Karin Juhlin i en mejlintervju.”
Vilka vänder sig kampanjen till?
”Till alla som tycker att det är dags att jobba för en ny regering, men framförallt vänder den sig till väljare som är nyfikna på oss men som inte bestämt sig än. Kampanjen är också en del av våra förberedelser inför valet där vi mobiliserar våra medlemmar och värmer upp organisationen.”
”Till alla som tycker att det är dags att jobba för en ny regering, men framförallt vänder den sig till väljare som är nyfikna på oss men som inte bestämt sig än. Kampanjen är också en del av våra förberedelser inför valet där vi mobiliserar våra medlemmar och värmer upp organisationen.”
Vilka hoppas ni ska skriva upp sig på kampanjsajten och vad gör ni med personerna som anmäler sig där?
”Vi hoppas att personer som är intresserade av oss och vill engagera sig i arbetet för en alliansregering skriver upp sig. Om man skriver upp sig på www.dagsattjobba.se så får man verktyg att hjälpa till i arbetet för en ny regering.
Hur driver ni trafik till kampanjsajten?
”Våra medlemmar och förtroendevalda är våra viktigaste ambassadörer både i mötet på gator och torg och i sociala medier. Många gillar, delar och pratar om både vår politik och kampanjsajten. Men vi jobbar också med filmer och bilder digitalt för att driva trafik.”
Vilka fler delar, förutom kampanjsajten ingår i kampanjen?
”Förutom kampanjsajten består kampanjen av fem filmer där vi möter olika personer som berättar om sin bild av Sverige, det finns en rad olika bilder för digital kampanj, flygblad och informationsmaterial om vår plan för ett starkare Sverige som kan användas vid till exempel dörrknackning och samtal, samt kaffemuggar för morgonkampanj där vi säger god morgon och att det är dags att jobba för en ny regering.”
”Förutom kampanjsajten består kampanjen av fem filmer där vi möter olika personer som berättar om sin bild av Sverige, det finns en rad olika bilder för digital kampanj, flygblad och informationsmaterial om vår plan för ett starkare Sverige som kan användas vid till exempel dörrknackning och samtal, samt kaffemuggar för morgonkampanj där vi säger god morgon och att det är dags att jobba för en ny regering.”
Hur ska ni använda er av begreppet ”Det är dags att jobba för en ny regering”?
”Dels så handlar det om att det är dags att jobba för en ny regering, men också om att vi ökar tempot och kraven i sakfrågor. Det är dags att jobba för fler poliser. Det är dags att fler går till jobbet. Det är dags att ställa högre krav. Och det är dags att vi moderater kavlar upp ärmarna och jobbar ännu hårdare mot valet. Gör vi det så kan Sverige bli starkare.”
”Dels så handlar det om att det är dags att jobba för en ny regering, men också om att vi ökar tempot och kraven i sakfrågor. Det är dags att jobba för fler poliser. Det är dags att fler går till jobbet. Det är dags att ställa högre krav. Och det är dags att vi moderater kavlar upp ärmarna och jobbar ännu hårdare mot valet. Gör vi det så kan Sverige bli starkare.”
Vilka byråer anlitar ni?
”Framförallt har vi lagt mycket tid internt, alla annonser är exempelvis framtagna internt.”
”Framförallt har vi lagt mycket tid internt, alla annonser är exempelvis framtagna internt.”
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...