– Välfärdsfrågan är vår viktigaste fråga just nu. Vi lyckades bra med den i valrörelsen eftersom vi hade vår egen nisch. Patienterna förlorar när riskkapitalbolagen går med vinst, säger Kristoffer Housset, tillförordnad kommunikationschef.
 
Förutom kampanjsajten, ger sig alla Vänsterpartiets riksdagsledamöter ut på turné för att prata om problemen med en privatiserad sjukvård.
Då blir det tomt i riksdagen?
– Det är under plenifria veckor, så de missar inga omröstningar.
 
Vad har ni fått för reaktioner?
– Vi har haft flyt eftersom SVD gjort en jättestor artikelserie om riskkapital varför frågan verkligen lyfts upp. Nu hoppas vi ytterligare sätta sökarljuset på den här frågan. Allt mer skattepengar går till privata bolag, i stället för till sjukvården, men folk vet inte om det.
 
Hur mycket pengar lägger ni på den här kampanjen?
– Centralt har vi en kampanjbudget på 50 000 kronor, men den är lite missvisande eftersom vi mest använder de befintliga resurserna från de lokala kanslierna.
 
Du är tillförordnad kommunikationschef, hur går det med rekryteringsprocessen?
– Sista rekryteringsdagen var igår.
 
Har du själv sökt?
– det vill jag inte diskutera, men jag har väl haft det i åtanke.