Tung trio bildar Tribe

Byrån ska framöver lystra till namnet Tribe Media Group. I samband med det ansluter Anna Trane som partner. Hon kommer senast från fastighetsbolaget Klövern men har även jobbat som kommunikationschef för Kungsleden NCC och som ekonomireporter på SVTs A-ekonomi samt Finanstidningen.
Mats Hedberg, har även han en bakgrund som journalist bland annat på Dagens Industri. Han är idag största ägaren (31 procent) i Dagens PS.
– Under mina 22 år som konsult inom pr och ir har verkligheten som kunderna möter förändrats radikalt, säger Mats Hedberg, och fortsätter:
– Det går inte längre att förlita sig på att man kommer ut med sitt budskap genom förtjänta medier. I dag måste man också kunna hjälpa kunderna att nå rätt mottagare i en genom optimala kanaler.
Här vill Tribe ”jobba på nya sätt genom att skapa, producera och distribuera lättillgängliga, smarta och underhållande ir- och pr-tjänster.
– Under de tre och halvt år jag varit största delägare av Dagens PS har vi krocktestat våra lösningar. Och kunder har varit nöjdare än jag vågat föreställa mig. Bland annat har vi hjälpt cirka 100 bolag med börsintroduktioner, nyemissioner och att stödja deras aktiekurser, säger Mats Hedberg och fortsätter:
I samband med bygget av Tribe lämnar han posten som vd för Dagens PS, men kvarstår som störste ägare med 31 procent och sitter kvar i styrelsen.
– Tillsammans med Mikael Gullström (redaktör)och övriga teamet har vi byggt upp Dagens PS till Sveriges nästa största affärstidning på nätet med cirka 700 000 unika läsare i veckan. Dagens PS fortsätter att växa och jag gör större nytta genom att fokusera fullt på Tribe och hjälpa kunderna att få en effektiv kommunikation på ett bitvis nytt sätt.
Det handlar bland annat om att använda Dagens PS till att sprida kundernas budskap.
Anna Trane säger:
– Som mångårig köpare av kommunikationstjänster kan jag se nyttan av Tribes erbjudande och tjänster. Där vi på ett nytt sätt kan kombinera pr- och ir-tjänster med erbjudanden som jag saknat på marknaden. Inte minst genom en spridning som ger ett bra genomslag. För i dag är det bara de allra största bolagen som kan förlita sig på de traditionella ir- och pr-verktygen för att attrahera rätt målgrupp med sina nyheter och budskap.
Hela trion består av Mats Hedberg, Anna Trane och Louise Bergén, som har jobbat på byrån sedan 2007.
Tipsa dagens opinion
Lämna ett tips till oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.
Lämna ett tips
Använd formuläret nedan för att tipsa oss. Observera att du är helt anonym och att källskydd tillämpas. Rätten att vara anonym är reglerad i svensk grundlag.