Oakriver, som är specialiserad inom hälsa, är en av de tre byråer som vann i klassen pr & opinionsbildning.
– Det innebär att vi får jobba med en prestigekund. Men den inriktning vi har är det fantastiskt att jobba med ett sådant verk och de utmaningar och möjligheter de har. Det blir jätteroligt att bidra med den kunskap vi har, säger Ulrika Ekström, vd för Oakriver.
Hur mycket pengar rör det sig om?
– Det är inte sagt. Det beror på vad de har för behov.
De övriga byråerna som Livsmedelsverket skrev avtal med är Reformklubben och Intellecta.
Livsmedelsverket har också upphandlat reklambyråer samt byråer för "enklare (vardags-) formgivning".
I kategorin "reklambyrå – fullservice" vann Intellecta, Kärnhuset och Matador och formgivningsuppdraget gick till Nimbus, Byrå4 och Matador.
"För kategorierna PR/opinion och kommunikationsstrategiskt stöd samt Reklambyrå fullservice görs avrop genom en andra konkurrensutsättning. För kategori Enklare vardagsformgivning sker avrop genom fastställd rangordning där Nimbus har nr 1, Byrå4 har nummer 2 och Matador nummer 3", enligt Livsmedelsverket.
Utvalda kategorier


Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.