Drönarna används i samband med Samsungs släpp av flaggskepsmobilerna Galaxy S6 och S6 Edge i dag och kommer att utrustas med en reklamskylt med 3s budskap. Syftet är att uppmärksamma operatörens erbjudande och locka kunderna till 3s butiker.
– Vi ville på ett innovativt sätt skapa uppmärksamhet för lanseringen av den nya Samsung Galaxy S6, säger 3s marknadschef Gina Azaric i ett mejl till Dagens Opinion.
Varför just drönare?
– Framför allt för att det är ett roligt sätt att gifta ihop ny teknik med nya kommunikationskanaler.
Mobiloperatören ska skicka upp tre drönare som ska sväva över Stockholm, Göteborg och Malmö under fredagen och lördagen.
Ni har tillstånd att flyga drönare?
– Vi har kollat med Trafikverket vad som gäller när man flyger drönare och så länge man inte flyger över folksamlingar så var det inga problem, skriver Gina Azaric.
– Vi har kollat med Trafikverket vad som gäller när man flyger drönare och så länge man inte flyger över folksamlingar så var det inga problem, skriver Gina Azaric.
Konceptet har tagits fram av hybridbyrån Crowd, som också gjort en film om drönarkampanjen. Mediebyrå är Tre kronor.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker förbundsdirektör
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...