Tom Beckman är kreativ chef och senior partner på Prime. Han har mer än 15 år på nacken i kommunikationsbranschen som allt från copywriter till journalist och redaktör innan han började på Prime år 2005. Tom har tidigare varit kategoriordförande i Guldägget och Dubai Lynx, samt suttit i juryn i Cannes.
Nu blir han ordförande för Guldägget 2015.
– Det är ett förtroendeuppdrag och jag tycker det är viktigt att dra sitt strå till stacken gällande branschens utveckling och att lyfta funktionen med att göra bokslut och diskutera vad som är bra och varför, säger Tom Beckman.
– Oavsett vilken bransch man arbetar inom så är "best practice-verktyget" ett av de mest aktiva medlen för analys och att driva utvecklingen framåt. Jag har själv fått mycket ut av att titta på vad andra gör och inspireras av deras arbetssätt och lösningar.
Hur kommer det påverka tävlingen att någon från pr-branschen leder tävlingen?
– Inte det minsta. Man får se det i ett större sammanhang, diskussionen om olika discipliner har överlevt sig själv. Frånvaron av flera perspektiv vore konstigare än tvärtom.
– Inte det minsta. Man får se det i ett större sammanhang, diskussionen om olika discipliner har överlevt sig själv. Frånvaron av flera perspektiv vore konstigare än tvärtom.
Vad innebär den här positionen, kommer den att påverka dina arbetsuppgifter på Prime?
– Nej, ingenting. Jag ser fram emot en intensiv juryvecka och att träffa juryn.
Blanca Sjöstedt
Utvalda kategorier


Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.