Sveriges Annonsörer, som organiserar de största reklamköparna, har fått en ny styrelseordförande och en delvist förnyad styrelse.

Michael Grimborg, marknadschef på Synsam, och tidigare ledamot i styrelsen har valts till ny styrelseordförande i Sveriges Annonsörer. Den avgående ordföranden, Leif Börjesson, fortsätter dock som styrelsemedlem.

Michael Grimborg öppnar direkt med en önskan om att samordna floran av alla olika organisationer inom kommunikation och marknadsföring och säger i en kommentar:

”En viktig nyckel för att vi ska lyckas är ett nära samarbete med andra branschorganisationer, byråer och medier och jag ser fram emot att jobba tillsammans för en positiv förändring”.

Utöver det tar fyra nya ledamöter plats i styrelsen:

Josefin Lundmark, marknadschef, ICA

Lena Strand, marknadschef, Folksam

Linus Almqvist, marknads- kommunikationschef, Ramboll

Stina Sandell, hållbarhets- och kommunikationschef, Holmen

Sveriges Annonsörers styrelse
Gina Azaric, Telia

Hanna Riberdahl, Sveriges Annonsörer

Josefin Lundmark, ICA

Karolina Åhs, Plantagen

Leif Börjesson, Spring Wine & Spirits

Lena Strand, Folksam

Linus Almqvist, Ramboll

Michael Grimborg, Synsam, ordförande

Pernilla Oldmark, Transcom

Peter Jannerö, Zound Industries

Staffan Ekstam, McDonald’s

Stina Liljekvist, Skandia

Stina Sandell, Holmen