Pr-byrån Agency har hjälpt Familjeliv att maxa sin rapport Sverigemamman. Bland andra Aftonbladet, Sveriges Radio och Göteborgs-Posten har tagit del av rapporten som bland annat handlar om hemmafrutrenden och att småbarnsmammor känner sig diskriminerade. När statsministern kommenterade undersökningen gav det en smash hit för Familjeliv.
– Nu räknar vi med att få 100–200 tidningsartiklar. Ämnet engagerar, säger Familjelivs vd Ylva Hvarfner.
– Nu räknar vi med att få 100–200 tidningsartiklar. Ämnet engagerar, säger Familjelivs vd Ylva Hvarfner.
Novus vd Torbjörn Sjöström tycker inte alls att det går att dra så stora växlar på undersökningen.
– Det går inte att säga att resultatet gäller för alla svenskar. Eventuellt går det att säga att hälften av alla kvinnor med småbarn vill vara hemma. Frågan är om ens det går när urvalet bara är gjort bland Familjelivs besökare.
Torbjörn Sjöström säger att han blir ”matt” när han tänker på hur SVT har använt undersökningen.
– Det här är ju ingen korrekt undersökning, säger han.
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Almega Tjänsteföretagen söker förbundsdirektör
Almega Tjänsteföretagen söker en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda och utveckla vårt arbete för att stärka tjänstesektorn. Vi samlar en mångfald av branscher...
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...