Kampanjen har temat ”Reklam – inte bara störande” och ska öka förståelsen kring reklam och vad som skulle hända om reklamen försvann.
”Reklamen möjliggör det mesta som vi tar för givet i dag. Därför är vi oroade över utvecklingen när allt fler värjer sig mot reklamen på olika sätt. Vi vill vara en motkraft till den negativa inställning till reklam som finns i samhället och genom detta initiativ hoppas vi kunna skapa dialog och öka förståelse för reklamens roll”, kommenterar Anders Ericson, vd på Sveriges Annonsörer.
Deloitte har tagit fram en rapport om hur mycket investerade reklamkronor ger tillbaka i pengar och sysselsättning. Sveriges Annonsörer lever som man lär och kör kampanjen tungt i tv, i radio, utomhus, i dagspress och online. Svenskarna ska också uppmanas att tycka till om reklam och komma med förslag på förbättringar via en kampanjsida. Synpunkterna ska sammanställas för feedback till de 600 medlemsföretagen.
Tyck till om reklamfilm här
Titta på reklamfilmen här
Utvalda kategorier

Rolf van den Brink
DO JOBB
Dagens opinion söker praktikant inom marknadsföring och media
om oss Dagens Opinion riktar sig till engagerade och intresserade proffs inom opinionsbildning, kommunikation och samhällsförändring. Vår ambition är att utveckla, utmana och underhålla vår...