MSL vann hälsokategorin för sin kampanj om svår PMS. Kampanjen ”Putting the spotlight on severe PMS” gjordes för H. Lundbeck AB och syftar till att öka kunskapen om svår PMS.
Prime, som hade flest vinstchanser, kammade hem en vinst i kategorin ekologi och miljö för Luleå Näringslivs-kampanjen ”The Node Pole”. Byrån vann även för ”Parental multitasking” för Myndigheten för samhällsskydd och beredskap.
Wenderfalck vann i kategorin telekommunikation för kampanjen, som gjordes för Nokias räkning, N9 Pilots. Även Cohn & Wolfe & Unibet fick hem en seger i kategorin sport och livsstil.
Andra vinnande byråer var Step 2 Communication, för deras kampanj ”Stockholm – New Ipad Act”, och Jung som vann för sin ”Blocket Easter Eggs” i kategorin employer branding.
Tävlingen arrangeras av branschtidningen Communication Director. I år skickades ett rekordantal bidrag in, totalt 1 465 i 60 kategorier.
Utvalda kategorier


Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.