Partiet har en sajt och ett twitterkonto och nu ska Studio Total bombardera amerikanska nyhetsredaktioner med information om det nya partiet. Partiprogrammet tar bland annat upp fri hälsovård, fri utbildning, neutralitetspolitik och budget i balans.
Kampanjen var tänkt för en skarp kund, som dock inte nappade på idén. Därför kör Studio Total kampanjen i egen regi.
– Vi vill se om vi på kort tid kan väcka en debatt och olika sätt att bygga samhällen på. Den amerikanska modellen verkar ju inte fungera så bra, säger Per Cromwell på Studio Total.
Det är fyra praktikanter på byrån som har fått den tuffa uppgiften att lansera ett parti i USA på 48 timmar mitt det brinnande presidentvalet med den käcka devisen Vote late, vote Swedish Party.
Praktikanten Johan är presidentkandidat, men han är i praktiken en omöjlighet då han inte är amerikansk medborgare. Partiet har heller inget amerikanskt huvudkontor.
Hur ska ni få uppmärksamhet för partiet?
– Det blir en vanlig lansering med mejl till redaktionerna om en timme när de kör i gång. Vi har också ett Twitter-konto.
– Det blir en vanlig lansering med mejl till redaktionerna om en timme när de kör i gång. Vi har också ett Twitter-konto.
Utvalda kategorier


Rolf van den Brink
DO JOBB
Inga lediga jobbannonser.