Byrån ska ha skickat totalt 95 fakturor till Stockholms stad som tillsammans uppgår till 59 miljoner kronor.
 
Bland annat ska Veritas ha bildat ett call center, som enligt Svenska Dagbladets granskning kostar staden 150 000 kronor i månaden inklusive moms. Totalt får de 80 samtal per månad, vilket innebär att varje samtal kostar kommunen 1 875 kronor.
– Sett ur sitt sammanhang är det mycket pengar. Men inte om man ställer det i relation till att staden fått intäkter på 35 miljarder kronor från lägenhetsförsäljningarna. De vi anlitat är experter på interkulturell kommunikation – de är bäst på marknaden, säger Andreas Jaeger, koncerncontroller på Stockholms stadshus AB, till Svenska Dagbladet.
 
Särskilt många ombildningar i förorten, som varit uppdraget, har dock inte skett. I exempelvis Rinkeby har ingen köpt loss sin lägenhet, och 13 procent av alla ombildningar har skett i miljonprogrammen, enligt Svenska Dagbladet.